آشنای با نسل جديد محصولات لبني



این روز ها اگر سری به لبنیاتی های سر کوچه زده باشید خوشبختانه!!! محصولات جدید با اسامی گوناگون را حتما دیدید!!اینکه میگم خوشبختانه برای اینکه هم نشان از توسعه این صنعته ،که رابطه مستقیم با سلامت مردم دارد و هم اینکه خیلی از ما ها به دلیلی که بصورت علمی عدم تحمل لاکتوز گفته می شه و به قول خودمونی بخاطر نفخ ،شیر نمی خوریم!!! خوب حالا با این وضعیت این محصولات جدید رو راحت تر و بدون مشکل مصرف می کنیم.
یکی از این محصولات ،محصولات پروبیوتیکه .
برای اینکه این محصولات رو بهتر بشناسید و عالمانه بخورید این پست زیتون ایرانی را به این موضوع اختصاص دادم .
دیگه حرفی ندارم  این هم متن :
شناخت این محصولات  با توجه به تولید محصولات جدید لبنی در کشور همراه با سایر نقاط دنیا و  لزوم آشنای با این محصولات برای استفاده بهتر و به طبع آن داشتن جامعه سالم بر آن شدم در باره این محصولات متنی را آماده کنم،شاید شما هم در هنگام خرید این محصولات نام پروبيوتيك را روی آنها دیده باشید .در حال حاضر فرآورده هاي پروبيوتيكي مختلفي در جهان توليد و عرضه مي شوند . انواع نوشيدني هاي پروبيوتيك شير ،انواع پنير ، دوغ ، ماست نوشيدني ،ماست سفت يا هم زده، بستني ، خامه ترش ، شير بدون چربي و نوشيدني هاي به دست آمده از دوغ كره از جمله اين محصولات هستد .  ماست يكي از محصولاتي  است كه به عنوان يك فرآورده پروبيوتيك  بالقوه توجه زيادي به خود جلب كرده است .
ماست پروبيوتيك علاوه بر تامين باكتري هاي زنده ، مواد مغذي با ارزشي هم چون كلسيم و پپتيدهاي بيولوژيك در اختيار بدن قرار مي دهند.بخش قابل ملاحظه اي از ماست هاي عرضه شده حاوي باكتري هاي پروبيوتيك است . كليه فراورده هاي لبني پروبيوتيك  از جمله ماست پروبيوتيك را بايستي تا هنگام مصرف ، سرد نگه داشت تا هم ميزان زنده ماندن باكتري هايي مفيد و هم اثرات پايدار اين فراورده ها را تضمين نمود.
اثرات سودمند پروبيوتيك ها بر سلامتي
1.     تقويت سيستم دفاعي و ايمني بدن
2.     ساخت برخي ويتامين ها نظیر k ,bو اسيد هاي آمينه
3.     كاهش كلسترول خون
4.     بهبود عملكرد دستگاه گوارشي
5.     جلوگيري و كاهش عفونت هاي روده اي
6.     كاهش شيوع و تداوم اسهال
7   .  اثر مثبت به ميكرو فلور روده و مجاري ادراري
8.     بهبود هضم لاكتوز در روده
**مشترک خوراک زیتون ایرانی 2 (مهندسی صنایع غذایی) شوید**

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر

» ابتدامتن و پیام مورد نظر خود را نویسید.

» سپس در قسمت نظر به عنوان "نام و آدرس اینترنتی را انتخاب کنید.

» نام و آدرس سایت خود را(در صورت وجود)بنویسید.

»گزینه ارسال نظر را فشار دهید.در صورت ارسال موفق نظر شما در کادر زرد رنگ پیام"نظر شما پس از تأیید قابل رؤیت خواهد بود."ظاره خواهد شد.

»لطفافینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.

با پشتیبانی Blogger.